Αφηγητής

2ο βήμα – 2ο υλικό

Έπρεπε να καταλάβουμε με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να ειπωθεί η ίδια ιστορία. Δηλαδή, να καταλάβουμε πώς φτιάχνεται η αφηγηματική φωνή. Προέκυψαν θέματα όπως η οπτική γωνία από την οποία βλέπεις τα πράγματα, το πρόσωπο της αφήγησης (α΄ πρόσωπο ή γ΄ πρόσωπο), το ύφος και η ιδιόγλωσσα του κάθε αφηγητή, το ποσό πληροφορίας που μεταφέρει, η φορτισμένη ή αντικειμενική   ματιά του και ένα σωρό άλλα δύσκολα στη θεωρία. Οπότε περνάμε στην πράξη. Τι κάναμε;

Στήθηκε ένας ψεύτικος καβγάς ανάμεσα σε δύο μέλη της ομάδας. Τον βιώσαμε ως αληθινό γεγονός και αφού αποκαλύφθηκε η φάρσα, κληθήκαμε να τον αφηγηθούμε επιλέγοντας ο καθένας άλλη οπτική γωνία ή είδος αφηγητή. Μια καλειδοσκοπική αφήγηση ξετυλίχτηκε που αποκάλυψε πως ούτε βιώνουμε ούτε αφηγούμαστε όλοι μια ιστορία με τον ίδιο τρόπο. Γι’ αυτό η επιλογή και η κατασκευή αφηγηματικής φωνής είναι τόσο σημαντική σε μια ιστορία.

Διαβάστε λοιπόν την ιστορία του καυγά όπως την αφηγήθηκαν οι:

Άγγελος – Ο ένας πρωταγωνιστής

Τάσος – Ο άλλος πρωταγωνιστής

Τάσος – Ο πρωταγωνιστής, αλλά γ΄ πρόσωπα

Ένας μάρτυρας του καβγά

Ένας μάρτυρας με εντολή να αποκαλύψει στο τέλος τη φάρσα

Η καθηγήτρια του προγράμματος

Ο Διευθυντής του σχολείου

Μια μαθήτρια που απουσίαζε

Ως ανάμνηση μετά από χρόνια