Πειραγμένα Παραμύθια

Ξεκινώντας την περιπέτεια της αφήγησης και της γραφής, έπρεπε πρώτα να εξοικειωθούμε με βασικές έννοιες της αφηγηματολογίας: αφηγητής, αφηγηματικός χρόνος, ήρωας, πλοκή, ύφος αφήγησης, κειμενικό είδος και τόσα άλλα. Όροι που τους ακούγαμε θεωρητικά και στα μαθήματα της λογοτεχνίας, αλλά έπρεπε να συνειδητοποιήσουμε τη χρήση και τη δύναμη τους στην πράξη. Έτσι ξεκινήσαμε με μια απλή άσκηση. Πήραμε γνωστά παραμύθια και τα «πειράξαμε» διαφοροποιώντας κάποιον από τους παραπάνω παράγοντες. Τι θα γίνει αν την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας την ακούγαμε ως έκτακτο δελτίο ειδήσεων, αν την αφηγούταν ο λύκος, αν συνέβαινε σε μια σύγχρονη πόλη, αν ο λύκος ήταν αφελής και η Κοκκινισκουφίτσα παμπόνηρη, αν την μετατρέπαμε σε αστεία ιστορία και…. πάει λέγοντας.

%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b9%ce%ba%ce%b7-%cf%80%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%bc%ce%b5%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bc%cf%85%ce%b8%ce%b9%cf%89%ce%bd

Με τον τρόπο αυτό, διαλέγοντας και «πειράζοντας» γνωστά αγαπημένα παραμύθια, προέκυψαν 10 δικά μας παραμύθια κάπως…αλλιώς, που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Με τα “πειραγμένα παρμύθια” μας κάναμε το πρώτο bombing σε όλα τα τμήματα του σχολείου – διακόψαμε, δηλαδή, αιφνιδιαστικά το μάθημα και τους διαβάσαμε ένα-δύο. Έπειτα ζητήσαμε να μας πουν τη γνώμη τους σε ένα ταμπλό στο αίθριο του σχολείου κολώντας χαρτάκια.
Δείτε ένα δείγμα από τη θερμή ανταπόκριση των συμμαθητών μας.

14993553_1236885599701991_8681685622276212683_n 14991963_1236886906368527_8246672605958315505_n15037133_1236887073035177_1029071707934449514_n